Friday, June 3, 2011

Sekian lama

Bertarikh hari nak genap setahun aku tak update blog ni!...pergh!! rindu plak nak mengepost artworks terkini. Almaklum la  aku skang dah runnning company sendiri skang. Banyak bende yang kene buat sendiri. Untuk dijadikan cerita pasal company aku nih RAMPO (M) Sdn Bhd., asalnya kitorang mula bertapak kat Seri Kembangan. Atas sebab tertentu kitorang berpindah ke JB, sekarang beroperasi di Taman Impian Emas, Syukran Alhamdulilah urusan logistik & furniture setting dah ok cuma ada sket lebih kurang tuh nak kene touch up sket. Tapi yang tak bestnya aku sensorang!! Skang nih memang tgh nak carik assistant/practical student untuk bantu aku dalam design production. 
Al kisah berbalik kepada artwork aku. Mulai hari ini aku nak update segala apa yang aku pendamkan atau berangankan akan aku luahkan tak kira ape medium atau cara. Kalau dulu aku asik tekankan pada tema, konsep yang mana aku perhatikan melalui pembacaan atau pemerhatian dalam internet nih...buat kepala aku serabut! asik berfikir² aje. mengharapkan sesangat kat orang lain supaya dapat perhatian. Biar lah kali nih aku berbicara dengan bahasa aku sendiri, diorang nak paham, paham sendiri. Nak tau lebih tanya aku sendiri. sebelum nak gaduh ngan aku, gaduh ngan diri sendiri dulu. Bak kata sifu aku "Boleh kalau kreatif....kalau idea kau tu diketawakan orang dan dikatakan gila...maka tu menunjukkan idea kau tu baru - betul-betul baru. Belum masuk akal orang normal hehe". Pada aku zaman sekarang memang dah gila. Yang gila itu lah yang menarik. Salute Sifu!! Asal malam je aku akan tunggu cite nih Restaurant Makeover, American Pickers, BizKids ngan Euromaxx Design
Jangan tak caya kalau pen ngan sktech book kat tangan aku. Seboleh mungkin akan aku terjemahkan ayat² kepada visual macam yang pernah aku buat utk sketches sebelum nih. Bukan apa aku cuba untuk mengadaptasikan ke dalam business aku sendiri. Ini contoh sketches yang aku hasilkan:-

 
Aku cuba "doing by see" rather than "walk the talk" atau whatever la!....now lets my artworks do the talk.

No comments: